חדשות

פרופ' אריה רוט, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב ב"איכילוב", הלך לעולמו בגיל 65

פרופ' רוט, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי "איכילוב-תל-אביב" ומבכירי הקרדיולוגים בארץ, היה מי שיזם הצבת דפיברילטורים במקומות ציבוריים; הלוויתו תיערך היום (ד')

מנחת בית החולים איכילוב. (מקור: ויקיפדיה)

פרופסור אריה רוט, מבכירי הקרדיולוגים בישראל, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי "איכילוב-תל-אביב", הלך אתמול לעולמו בגיל 65, לאחר מאבק במחלת הסרטן.

פרופ' אריה רוט (צילום: "איכילוב")

פרופ' אריה רוט (צילום: "איכילוב")

פרופסור רוט היה בוגר בית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב, התמחה ברפואה פנימית בבית החולים "הדסה/ רוקח" (לימים איכילוב) ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי תל-אביב-איכילוב. הוא השתלם במחקר הלב באוניברסיטת דרום-קליפורניה ובמשך כמה שנים גם שימש כמנהל הרפואי של מחוז ירקון של ניידות טיפול נמרץ מד"א. במשך 25 שנה ניהל את היחידה לטיפול נמרץ לב.

בנוסף היה פרופסור רוט מרצה מן המניין לקרדיולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, השתתף ביותר מ-100 כנסים בינלאומיים בתחום הלב ופירסם כ-150 מאמרים בעיתונות המקצועית. על שמו רשומים גם שני פטנטים, ובשנים האחרונות גילה עניין בטלה-רפואה. הוא היה חבר באיגוד הקרדיולוגי הישראלי, ושימש כיו"ר החוג לטיפול נמרץ באיגוד הקרדיולוגי.

פרופ' רוט נאבק שנים להכנסת מכשירי דפיברילטור למקומות ציבוריים, וקרא לציבור המתאמנים במכוני הכושר שלא להתאמן במקום שבו אין מכשיר החייאה זה, משום שהיעדר דפיברילטור במתקני ספורט מנוגד לחוק.

בשנת 2008, במידה רבה ביוזמתו, נחקק בכנסת החוק המחייב הצבת מכשירי החייאה אלו במקומות ציבוריים כמו קניונים.

מנהל "איכילוב", פרופסור גבי ברבש, פירסם אמש הודעת אבל, שבה ציין כי פרופסור רוט היה רופא "מיוחד ובעל חוש הומור מדהים, שבזכותו ניצלו חייהם של אלפי חולים". פרופ' ברבש הוסיף, כי פרופ' רוט "היה משכמו ומעלה מבחינה מקצועית, ומומחה יוצא מגדר הרגיל בכל הקשור לטיפול בחולים המצויים במצב קריטי". "הוא היה ללא כל ספק מנהל מיתולוגי של היחידה לטיפול נמרץ לב באיכילוב, מורה, חבר ומודל של רופא", אמר.

הלווייתו תתקיים היום (ד') ב-15:00 בבית העלמין ירקון.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' אריה רוט,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב,  דפיברילטורים,  פרופ' גבי ברבש
תגובות
אנונימי/ת
03.09.2015, 04:40

דברים נכוחים שכתב פרופ' רוט ז"ל על מצב הרפואה בישראל בשנה שעברה ויפים גם היום:

"אפשר ללמד רופאים רפואה ואפשר ללמד אחיות סיעוד אך אי אפשר ללמד את שניהם להיות בני אדם !!! במסגרת תהליך ה"אקרדיטציה" אותו עוברים בתי החולים בישראל ושמטרותיו לא נהירים לכל מי שלוקח בו חלק, לומד הצוות הרפואי והעניין אף נבדק, לשאול את החולה לפחות פעם אחת ביום אם יש לו .....כאבים !!!! ללמדכם לאיזה שפל המדרגה הגיעה הרפואה שצריך ללמד את מי שעוסק בה להתעניין במכאוביו של החולה. אז על איזו אינטליגנציה מדברים כאן ....?"

תגובה מס' 70:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4478269,00.html

03.09.2015, 17:34

היה מורה מצויין ובנאדם מעולה תנחומיי למשפחה

04.09.2015, 10:24

יהי זכרו ברוך