חדשות

דיווח: מנכ"ל "הדסה" מקיים מגעים עם 5 רופאים למחלקה המטו-אונקולוגית ילדים

לפי דיווח ב"הארץ", חמישה הרופאים - ביניהם רופא בכיר מ"הדסה" הנמצא בהשתלמות בחו"ל ושלושה רופאים שעובדים בבתי"ח אחרים - יחליפו את הרופאים שהתפטרו במחאה על החלטת ההנהלה לבצע השתלות מח עצם בילדים במחלקה למבוגרים; לפי הדיווח, "בימים הקרובים ייחתמו החוזים"

פרופ' זאב רוטשטיין, יו"ר ועדת סל התרופות. "הלחץ על חברות התרופות מתחיל לשאת פרי"

מנכ"ל המרכז הרפואי "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל מגעים מתקדמים עם חמישה רופאים מומחים בתחום המטו-אונקולוגיה ילדים, במטרה לגייסם לבית החולים כדי שיחליפו את חמישה רופאי המחלקה שהודיעו על התפטרותם במחאה על מדיניות ההנהלה. התפטרות החמישה, ביניהם מנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטראוב, אמורה להיכנס לתוקף ב-4 ביוני.

חמישה הרופאים המומחים יצטרפו לד"ר גל גולדשטיין שגויס למחלקה מ"שיבא", וכבר סוכם עמו על כניסתו לתפקיד מנהל המחלקה במקום פרופ' וינטראוב. חמישה הרופאים שהתפטרו עשו זאת במחאה על צעדים ארגוניים ומקצועיים, ביניהם החלטת מנכ"ל הדסה לבצע השתלות מח עצם בילדים במחלקה ההמטו-אונקולוגית למבוגרים.

5 הרופאים המומחים יצטרפו לד"ר גל גולדשטיין שגויס למחלקה מ"שיבא", וכבר סוכם עמו על כניסתו לתפקיד מנהל המחלקה במקום פרופ' וינטראוב

"הארץ" מדווח הבוקר (ד'), כי עם חלק מהמועמדים להחלפת המתפטרים כבר סוכמו תנאים בעל-פה. שלושה מהם עובדים בבתי חולים אחרים. מינוי נוסף שמור לרופא בכיר מהדסה הנמצא עתה בהשתלמות בחו"ל ומיועד לאייש תפקיד של מנהל יחידת השתלות מח עצם. כמו כן מתנהלים מגעים עם מנהל מחלקה המטו-אונקולוגית ילדים בבית חולים בארה"ב, המוכר גם כחוקר בכיר בתחום.

שמותיהם של החמישה לא פורסמו, והעיתון מסר כי חוזי ההעסקה עם המועמדים צפויים להיחתם בימים הקרובים וכי העסקתם בהדסה עין כרם תחל באופן מדורג כבר בחודשים הקרובים.

עם זאת, העיתון דיווח כי נעשים עדיין מאמצים לחדש את המגעים עם הרופאים שהודיעו על סיום עבודתם בהדסה כדי לנסות להשאירם בכל זאת במחלקה. לשם כך הופעלו גם מתווכים שונים. הנהלת בית החולים מקווה שחלק מהם יחזרו בהם וימשיכו לעבוד ב"הדסה".

הכתבת מיטל יסעור בית אור מדווח ב"ישראל היום" , כי ד"ר מיכל חריט, אחת מחמישה הרופאים המתפטרים האחרים, מנהלת משא ומתן לעבור לעבוד במחלקה ההמטו־אונקולוגית בבית החולים "אוגוסטה ויקטוריה" שבמזרח ירושלים. בית החולים מצוי בפיקוח משרד הבריאות. לפי הדיווח, חלק מהורי הילדים המטופלים עתה ב"הדסה" על ידי ד"ר חריט אמרו: "נלך אחריה לאן שתלך".

ביום שלישי קיימו הורי הילדים כנס חירום תחת הכותרת "אני רוצה את הרופא שלי" . ההורים הקימו ועד פעולה למאבק בשר הבריאות יעקב ליצמן, כדי שייעתר לבקשתם ויאשר את העברת המחלקה ההמטו-אונקולוגית לבית החולים "שערי צדק". ועד הפעולה אף הודיע כי הוא שוקל הגשת בג"צ בנושא.

עד כה סירב השר ליצמן להעתיק את המחלקה על כל צוותה מ"הדסה" ל"שערי צדק". הורי הילדים סבורים כי במצב שנוצר הסיכוי שהמתפטרים יסכימו להישאר ב"הדסה" "שואף לאפס", דיווח העיתון. השר ליצמן שהוזמן לכנס לא הגיע. "ישראל היום" דיווח, כי בקשה של פרופ' רוטשטיין לשאת דברים בכנס נדחתה על ידי ההורים.

פרופ' רוטשטיין אמר ל"הארץ" כי הוא עושה את כל המאמצים כדי להשאיר ב"הדסה" את רופאי המחלקה שעובדים בה כיום "כדי לשמר ככל שניתן את ממד הרצף הטיפולי והמשך הקשר עם המטופלים". לדבריו, גם השארת חלק מהרופאים לתקופה של כמה חודשים עומדת על הפרק, כדי לאפשר לכל אחד מהילדים לסיים את הטיפול עם אותו רופא שמטפל בהם.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  משבר ב"הדסה",  פרופ' מיקי וינטראוב,  המרכז הרפואי "שערי צדק"
תגובות
29.03.2017, 21:46

מרחוק זה נראה שרוטשטיין עסוק בלעשות גלים שמטביעים את הסגל במוסד במקום לעסוק בניהול שלו

סופ"ש נעים. מסקרן אותי זמן רב לדעת מה מקור "אין שמחה כמו שמחה לאיד" של קומץ בני אדם בכול נושא או כתבה המדווחת לנו על המתרחש בהדסה והנהלת הדסה בראשותו של פרופ' רוטשטין זאב. מה מזין את הקנאה והשנאה ההרסניות בכול הנוגע בפרופ רוטשטין? על מה ולמה? ומה יש לחלק נגדו? אז ככה: ה' עשה כול יום פרופ' רוטשטין חדש! עשה כול יום מנהל בית חולים הניחן בחשיבה ניהולית גאונית וכתפיים רחבות.. עשה כול יום בולדוזר כמו רוטשטין! המסוגל להצמיח ירוק במדבר! המסוגל לגייס 10 רופאים תוך פחות משבוע!! המסוגל להרים מנחת מסוקים, המסוגל לשמור על כספת דשנה במרכז רפואי ציבורי!
תתארו לעצמכם מישהו מבני ביתכם מורד בכם ויורק בצלחת ממנה אתם מאכילים אותו! או תתארו קבוצה של סטודנטים מפריעה למרצה באולם ההרצאות מלדבר! או אולי מנהלי מחלקות המתריסים בזה שהם רובצים במחילות שלהם נוטשים את ענייני מחלקותיהם בידי בכיר וחצי ומס מתמחים! או למשל רופאים שכול מה שמעניין אותם בבית החולים זה מס ניתוחים שבועיים ואז טיילת בשדות בית החולים. איך הייתם נוהגים? ואיך הייתם מגיבים לשם שמיים!!?
כך הדבר לגבי המתרחש בהדסה, המורכבות שם מחייבת אישיות סדר רוטשטין! נקודה. מה לא ברור?
הלוואי.. אבל ממש הלוואי על כול מרכז רפואי בארץ מנהל כמו רוטשטין המסוגל לבנות, להקים, לחדש, להוסיף, להציל, להעניק, להעצים ולגייס משאבים וכספים!
הלוואי על רוב מנהלי בתי החולים בארץ יכולת ועוצמתיות כמו של פרופ רוטשטין.
אתם מבינים מה משמעות לגייס מיליון דולר בשיחת טלפון?? לא אתם לא מבינים! בטוח לא!!
אתם מכילים מה משמעות לקום בבוקר למקום עבודה שעבר עליו חורבן תחת כנפיהם של אנשים סדר גודל פרופ יוסף מור? גם לא הבנתם!
אתם מסוגלים לתאר לעצמכם עזיבה של מקום עבודה בטוח ומפואר עתיר ברפואה מתקדמת לטובת חורבה עם עשרות קני צרעות? בטוח לא!
פעם אחת ולא פעם אחת מגיע לאדם בשר ודם הזה פרופ' רוטשטין תודה!!!
אני אומרת ובגלוי:
"תודה גדולה אדוני פרופ רוטשטין"
בבקשה, היו בטוב ובואו נאחל למרכז הרפואי הדסה והנהלתו שקט ושלווה, שגשוג רפואי ומדעי.. באותה מידה להנהלות כול בתי החולים בארץ עלייה בסולם ההישגים הרפואיים, כלכליים ואנושיים!
היו נדיבים ברוח ובמעשה!
סאאידה סדיק

01.04.2017, 12:36

אין חולקים על כך שזאב רוטשטין הוא אחד המנהלים המוכשרים והמצליחים שצמחו במערכת הבריאות ויש לו קבלות על כך!
הבעיה היא שמערכות מודרניות ומתוחכמות יכולות להצליח רק על ידי ניהול אנושי, המלכד את העובדים ויוצר תקשורת וכימיה טובה ביניהם. זה נכון לאפל, מיקרוסופט ופייסבוק ובפרט נכון לעובדי מערכת הבריאות, שאינה סתם עבודה של "פס ייצור".
נראה שבפרשה האחרונה בהדסה נעשו טעויות קשות על ידי כל הצדדים (אכתוב בבלוג דעה אישית בנושא). שיטת Shock and Awe אולי יעילה במלחמות אבל לחלוטין מזיקה לבניית אמון ולכידות במערכות המושתתות על אנשים חושבים ורגישים. זה הזמן ללכד את העובדים בהדסה למשימה אחת- הבראת המוסד והפיכתו חזרה לספינת דגל אנושית, מקצועית ואקדמית.

אנונימי/ת
02.04.2017, 11:38

תרגומי ליסודות המצב הנוכחי:

*צוות הרופאים המתפטרים -ברמה מקצועית גבוהה מאד ולכידות-שת"פ עבודתי מצויין:
לויתור על נכס ברמה זאת ,לא רק מהיבט המשפחות הנזקקות לו אין הסבר מניח את הדעת .
*ניהול אלים,צר אופק+אגו+שיקול כספי הם המרשם למרקחת חלם המתוכנת כ"פתרון המשבר"
*אם רוטשטיין מוכן בפועל (להבדיל מהצהרות מיועדות תקשורת) לותר על האגו,
ניתן למצא מקור כספי לאפשר המשך עבודת הצוות הקיים באופן שלא יפגע
מקצועית ואישית.
*המשבר בתקשורת רוטשטיין-רופאי הדסה איננו מוגבל להמטולוגית-אונקולוגית ילדים:
זה למעלה משנה קיימת אי הבנה+ נתק עמוק בינו לבין בכירי הרופאים במוסד.
*ננקטת שיטת "הפרד ומשול" מכוערת,שאיננה מתאימה לכל ניהול ברמה,בפרט כאשר
דנים בניהול מערכת רפואית.