חדשות

מכת זיופי התרופות: תפיסת ענק של למעלה מ-10,000 כדורי לויטרה מזויפים

היקף התפיסה נאמד בכמיליון שקל – היקף חריג ביחס לזיופים דומים בעבר. החברה המייצרת מדווחת על עליה משמעותית בהיקף זיופי התרופה לאי אונות

שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית, יחד עם רשות המסים, זקפו לזכותם לאחרונה הישג מרשים במאבק המתמשך במכת זיופי התרופות, כשתפסו משלוח ענק של 10,427 כדורי לויטרה מזויפים - כמות עצומה וחריגה בהיקפה. יחד עם התרופות המזויפות נתפסה גם אבקה המיועדת להכנת כדורים נוספים.

תרופות מזויפות (אילוסטרציה)

תרופות מזויפות (אילוסטרציה)

שוק התרופות לטיפול באין אונות – לויטרה, ויאגרה וסיאליס מגלגל בישראל כ-125 מיליון שקל בשנה, ממכירתם של כ-2 מיליון כדורים חוקיים במרשם (לפי נתוני המכירות בשנת 2010). ההערכות בענף הפארמה הן כי שוק הזיופים מגלגל היקפים דומים לשוק החוקי.

תרופות לטיפול באין אונות הן תרופות מרשם, וניתנות רק לאחר בדיקת רופא. תרופות מזויפות מהוות סכנה במקרה שהן מכילות חומרים פעילים במינונים לא מתאימים, או מכילות חומרים ממריצים או תרופות שונות, שאינם תואמים את ייעוד התרופה. בנוסף, לא ברורים תנאי הייצור, האחסון וההפצה של תרופות מזויפות, ופוטנציאל הנזק הבריאותי הוא לפיכך גדול.

מחברת באייר נמסר בתגובה: "זייפני התרופות, הקשובים לדרישות הצרכן הישראלי, מפגינים עלייה מתמשכת ועקבית בניסיונות להחדיר כדורי לויטרה מזויפים לשוק הישראלי. יתכן כי הציבור הישראלי, שרגיל להיזהר מקניית כדורי ויאגרה או סיאליס מזויפים נחשף כעת לאיום חדש על בריאותו, בדמות כדורי לויטרה המזויפים.מסקר שנערך על ידינו ופורסם לפני כחצי שנה נמצא כי 64% מהגברים הישראלים חוו בעיות זיקפה, ו-84% מהם הגדירו את בעיות הזיקפה כ"מצב המביך ביותר במיטה". יצויין כי בכדי להקטין את השימוש בכדורים מזויפים, ולהקל את הנגישות לכדורי לויטרה אמיתיים, הורידה באייר בתחילת השנה את מחירי הלויטרה בצורה משמעותית, עד 62%"  - כך לשון הודעת החברה.

נושאים קשורים:  חדשות,  אורולוגיה,  זיופי תרופות,  לויטרה,  אי אונות
תגובות
ד"ר גיל
19.07.2011, 10:23

גם לויטרה התחילו לזייף? זאת מכת מדינה הזיופים האלו, הגיעו אלי כמה מקרים למיון של אנשים שהשתמשה, סכנת נפשות

ד"ר אילן גרינולד, יו"ר היל"ם
22.07.2011, 12:15

אין ספק שבעיית הזיופים של תרופות ובמיוחד של תרופות להפרעה בזקפה היא פגיעה רצינית ברוכשים את התרופות. בהיל"ם (החברה הישראלית להפרעות בתפקוד המיני) אנחנו מאד מוטרדים מהתופעה שהולכת ומתגברת. העובדה שגם לוויטרה עוברת זיופים רק מראה שתעשיית הזיופים מתפשטת לכל תרופה מוכרת בתחום ההפרעה בתפקוד המיני. לצערי, מגיעים אל עמיתי הרופאים חולים שנטלו תרופות מזוייפות שכמובן לא הביאו לשיפור בעייתם ומי יודע מה מידת הנזק שגרמולעצמם מבליעת חומרים כימיים לא ידועים שחדרו לגופם. מעבר לחוסר היעילות והסכנה שבבליעת כדורים מזוייפים, יש לא פעם פגיעה פסיכולוגית הפוגעת בתפקוד המיני (בגלל הכשלון הטיפולי בשימוש בתרופה המזוייפת ובגלל הירידה בדימוי העצמי). הייתי רוצה לראות פעילות רבה יותר במישור יידוע בציבור הרחב ולא רק הרופאים בתחום זה. אם יש משהו שהיל"ם יכול לעשות למיגור התופעה- אשמח לקבל רעיונות ועצות.