COVID-19 בישראל

דיווחים על דלקת בקרום הלב ודלקת בשריר הלב במתחסנים לקורונה

במשרד הבריאות בודקים את הנושא ומציינים: מדובר במקרים בודדים ובהשוואה לשנים קודמות לא נצפתה שום תופעה בשיעור העולה על הצפוי על סמך נתוני העבר

חיסון לקורונה. צילום: מאיר ועקנין/ פלאש 90

כמה עשרות מקרים של דלקת קרום הלב ודלקת שריר הלב שאובחנו אצל מתחסנים בקורונה דווחו לאחרונה למשרד הבריאות, אולם עדיין לא ברור אם יש לתופעות הלוואי הללו קשר כלשהו עם החיסונים.

בשבוע שעבר התקיים בנושא הזה דיון מקצועי בין כמה רופאים מבתי החולים השונים לבין גורמי המקצוע במשרד הבריאות שתפקידם לעקוב אחרי תופעות הלוואי של החיסונים ולהשוות את שיעורן לעומת שנים קודמות.

מקור: משרד הבריאות

במצגת שפרסם משרד הבריאות בסוף השבוע צוין שלאחר קבלת מנת החיסון הראשונה אובחנו בישראל מאז תחילת מבצע החיסונים שיעור של 0.4 למיליון מקרים של דלקת קרום הלב לאחר קבלת מנת החיסון הראשונה ו-1.5 למיליון לאחר מנת החיסון השנייה. בתקופות מקבילות לטווח הזמנים הזה, שבין קבלת המנה הראשונה לשנייה (כלומר 21 יום ביניהן) בשנים 2019-2017 – לפני הקורונה – שיעורים אלה היו 36.3 למיליון ו-24.2 למיליון.

לגבי דלקת שריר הלב, אין עד כה נתונים מדווחים ממחוסנים שנמצאים בידי משרד הבריאות על מקבלי מנה ראשונה אבל שיעור של 6.7 ל-1 מיליון בקרב מקבלי מנה שנייה, כאשר בהשוואה לתקופות בשנתיים קודמות ולפני הקורונה השיעורים היו 15.9 למיליון ו-10.3 למיליון, בהתאמה.

דלקת בקרום הלב ודלקת בשריר הלב עלולות להיגרם בגלל נגיפים אחרים שכלל אינם קשורים לחיסון לקורונה.

נושאים קשורים:  תופעות לוואי,  חיסון לקורונה,  דלקת בשריר הלב,  דלקת בקרום הלב,  חדשות,  19-COVID
תגובות
08.03.2021, 12:33

שילמדו את אנשים לאוכל בריא במקום לדחוף חמורים מהונדסים