חדשות

הדסה עין כרם תפעיל תחנת כח עצמאית לייצור חשמל מבוססת על גז טבעי

בכך יהיה בית החולים הראשון בישראל בנושא זה, וגם "הארגון הציבורי הירוק" הראשון בירושלים. אתמול נחנך קו הגז הטבעי בבית החולים

מנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין וראש העיר ירושלים, משה ליאון חונכים את מערכת הולכת הגז במוסד הרפואי (צילום:דוברות הדסה)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם עומד להפעיל בתוך כמה חודשים תחנת כוח עצמאית לייצור חשמל לצריכה הפנימית שלו – והיא תפעל על גז טבעי. בכך יהיה בית החולים הראשון בישראל בנושא זה, וגם "הארגון הציבורי הירוק" הראשון בירושלים.

העבודות שנדרשו לקראת מימוש התוכנית, החלו לפני למעלה משנה. אתמול (ג'), בטקס חגיגי, נחנך קו הגז הטבעי בבית החולים – ובית החולים התחבר לרשת החלוקה של הגז.

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין אמר: "הדסה היא הצרכן הגדול ביותר בירושלים של חשמל והכי קרוב לתחנת הפחתת הלחץ ה-PRMS בכל המחוז. חיבור המרכז הרפואי הגדול למערכת גז טבעי מיועדת לחסכון בעלויות ובכלל זה בכל הנוגע להתייעלות אנרגטית – מה שגם יאפשר הרחבת שירותים למטופלים ב'סביבה ירוקה'".

נושאים קשורים:  גז טבעי,  פרופ' זאב רוטשטיין,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
16.06.2021, 19:49

כל הכבוד.
בזמן שכל האולם התחיל להשתמש בפנלים סולריים, ו הרוך ה׳ יש טיפה שמש גם אצלינו, הדסה מתחילה צעד אחורה ומשתמשת בג, שבסופו של דבר גם מזהם.
הצרחכן הכי גדול? ברור, כי אין שום תוחנית חיסכון!
שאילה: למי יש מניות בחברת הגז?