COVID-19 בישראל

משרד הבריאות אסר על חברות פרטיות בישראל לנהל עסקאות עם ממשלות זרות על חיסונים לקורונה

לפי הדיווח, למשרד הבריאות הגיעה תלונה נגד שתי חברות, לפיה הן הציעו לממשלות שונות לתווך עבורן ברכישת תרכיבי חיסון, בעוד שמדיניות פייזר היא שאיננה מנהלת את המו"מ בנושא זה אלא רק עם ממשלות

משרד הבריאות אסר על שתי חברות ישראליות פרטיות שמציעות פתרונות ושירותים הנוגעים לביטחון וניהול מצבי חירום לעסוק בכל הנוגע לתרכיבי החיסון נגד קורונה של פייזר, ויצרניות חיסונים אחרות, דיווח הבוקר (ה') אדיר ינקו ב-Ynet.

לפי הדיווח, למשרד הבריאות הגיעה תלונה נגד החברות – MTS ו-CDD – לפיה הן הציעו לממשלות שונות, בכלל זה שווייץ, לתווך עבורן ברכישת תרכיבי חיסון בעוד שמדיניות פייזר היא שאיננה מנהלת את המו"מ בנושא זה אלא רק עם ממשלות. פייזר טענה בתלונתה שהחברות העבירו טיוטות הסכמים לכמה מדינות זרות שכללו דרישה לחתום על הסכמי סודיות. בעקבות התלונה בדק משרד הבריאות אם מדובר בהצעות למכירת חיסונים ממלאי שבידי ישראל והתברר שאין זה כך.

באתר של MTS נאמר שהיא "מספקת פתרונות ביטחון ושירותים במספר תחומים עבור לקוחות בכל העולם ובתקופת גם באספקת ציוד רפואי – מסכות, כפפות, מדי חום וציוד סטריליזציה. עיקר עיסוקה בייעוץ בתחום הביטחון. החברה מסרה כי "בחנה אפשרות לשיתוף פעולה עם חברה שווייצרית באספקת חיסונים באירופה, בכפוף למדיניות ההפצה של פייזר – אולם הנושא ירד מעל הפרק כעבור זמן קצר ולא בוצעה שום עסקה". CDD הגיבה לפי אותו דיווח שאיננה קשורה לשום פעילות בתחום החיסונים ולמעשה נסגרה לפני שנתיים.

משרד הבריאות מסר בתגובה: "בעקבות מידע שהתקבל בתחילת אפריל בדבר חשד שחיסונים נמכרים על ידי חברות פרטיות בישראל לממשלות שונות באירופה, ביצע האגף לאכיפה במשרד בדיקה ותחקור של שתי חברות ישראליות המעורבות. החברות הודיעו שהיו במגעים עם ממשלות זרות ועם נציגי פייזר לצורך מכירה של חיסונים. בבירור מול פייזר עלה שהחברות לא מאושרות ולא מוכרות לה. מדינה אירופית הודיעה שאינה מקבלת חיסונים מחברות פרטיות. החברות הישראליות לא רצו לגלות מה מקור החיסונים שבידם לכאורה אך הדגישו שאינם ממלאי החיסונים בישראל. לא הייתה שום הקצאת חיסונים לחברות הפרטיות".

נושאים קשורים:  חדשות,  חברת "פייזר",  משרד הבריאות,  חיסון לקורונה
תגובות
אנונימי/ת
18.06.2021, 09:43

שיעור בסמסטר א בקורס מבוא לתקשורת: פרסום שמועות אינו מכבד גוף תקשורת רציני. כותרת מפוצצת ובהמשך... נשיאים ורוח וגשם אין. או שיש דברים בגו ואז מפרסמים והולכים עד הסוף כולל תחקיר כולל הצגת עובדות או שאין ואז חשופים לטענת חוסר מקצועיות עיתונאית במקרה הטוב ולתביעת דיבה במקרה הרע.